Acreditarea unei unitati de invatamant, care isi doreste sa asigure un act educativ de cea mai inalta calitate, se realizeaza in doua etape:
- Prima este obtinerea Autorizatiei de incredere, autorizatie care este absolut necesara inca de la infiintarea unitatii.
- A doua consta in obtinerea acreditarii- un proces lung si minutios, care necesita ani de functionare, de indrumare a prescolarilor pe caile cunoasterii intr-un mod cat mai performant. Pentru acreditare, Raportul de evaluare interna prezentat la A.R.A.C.I.P trebuie sa cuprinda documente precum: studiu diagnostic privind stadiul de dezvoltare a unitatii de invatamant preuniversitar, dar si eficienta interna si externa a unitatii de invatamant, pe ultimul ciclu de invatamant, noul proiect de dezvoltare institutionala, in baza diagnozei realizate si prin comparatie cu proiectul initial, realizat pe termen de 5 ani, planurile operationale pe ultimii 3 ani, care sa cuprinda si evaluarea atingerii obiectivelor propuse, oferta educationala pentru anul in curs/urmator, lista obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe aflate in proprietatea unitatii de invatamant, certificatul de atestare fiscala, etc.